Julafton

Ja, igår var det ju julafton och känner mig nöjd, mätt och belåten över hela dagen.
 
Det kan ju vara väldigt olika men vi är en familj som verkligen går ALL IN när det är jul
 
Vi har julpynt i varenda vrå, julspeldosor, hemmagjorda kransar av granris på dörren, en utegran med ljus i, apelsiner med nejlikor, dricker glögg, bakar pepparkakor, lussebullar, julgodis, knäck och kola.
Vi har hyacinther som luktar jul (en blomma), nötter som man kan sitta och knäcka.
Vi har röda gardiner i alla rum och passande nog har vi en röd soffa.
Vi har en mamma som går runt i skogen och ser ut den perfekta julgranen två månader innan jul och går sedan och hugger den i december.
Vi äter julbord i början av december på hotell.
Vissa jular gör vi egna polkagrisar.
Vi går och kollar på julkör och luciatåg i kyrkan.
Vi går till grannar med kakor.
Vi klär granen dagen före julafton och har strumpor vid eldstaden.
Vi har hemmagjorda köttbullar, egenfångad fisk och massor av annan mat! + En back med glasflaskor Apotekarnes julmust.
Vi har en tomtemor som kommer med hemmagjord tomtegröt på morgonen.
Vi sjunger julsånger, äter dopp-i-gryta, läser julevangeliet ur bibeln. Tomten kommer vid lunch och sen vid kvällen.
Paketen har ibland julrim.
ALLTSÅ RUBBET! (Finns det något jag har glömt som man gör till jul så säg gärna till)
 
 
Men om inte jag får fira jul hos min mormor och morfar som jag har gjort varje år i hela mitt liv så är det inte jul för mig. 
 
 
Jag fick jättefina och bra julklappar och jag blev jätte nöjd. En sak jag inte trodde jag skulle få var ett par splitternya slalompjäxor som var supersnygga. Jag har aldrig haft ett par egna, jag har bara fått hyra och låna gamla pjäxor av personer jag känner, men nu har jag egna!
 
 
En parfym som jag önskade mig.
 
 
 Min halvfarmor hade gjort ett halsband i äkta silver till mig.
 
 
 Ni andra som fick såna här vet redan vad det är och jag fick 5st. (H&M presentkort)
 
 
Just Dance 2014
 
 
Nu har jag 3st såna här muggar. Kanske jag ska börja samla på hela serien när jag flyttar hemifrån.
 
Sen har jag fått massor av andra saker som jag blev jätteglad över!
 
God Jul och Gott nytt år! :D

Kommentarer
Postat av: linnea du vet hon i dalarna

fina julklappar! :D du vet att den som är från mig kommer snart också :) lite sent men men... är det okej om jag beställer den, eller säger till pappa att beställa den, och sen skickar till din adress? men du får ge mig adressen isf för jag kan inte den! och jag vet inte vem, ulrika eller morbror :) men du får hare gött så kan du smsa mig senare!
ha en bra dag kram kram Linnéa :)<3

2014-01-07 @ 13:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0